10 דברים שאתם יכולים לעשות בשביל לקדם את האתר שלכם עם ahrefs

מעוניינים לרכוש קישורים ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

עם ריבוי הכלים הקיימים כיום בשוק, פעמים רבות נשאלת השאלה – עם איזה כלי הכי כדאי לעבוד?
אז נכון שיש כלים רבים שאפשר לעבוד איתם, אבל אין ספק ש- ahrefs הוא מהותיק והמקצועי בחבורה.

במאמר הבא נעבור על כמה תכונות ופונקציות ש- ahrefs נותנים לכם עבור בדיקות האתר שלכם.

1. עשו מחקר מילות מפתח ב- 10 מנועי חיפוש שונים

בזמן שרוב הכלים מאפשרים לבצע מחקר מילות מפתח רק בגוגל, שבאיזשהו מקום זה מובן כי גוגל בעצם מטילים מונופול על כל מנועי החיפוש, ahrefs מאפשרים מחקר מילות מפתח במנועי חיפוש שונים ומגוונים וזה מעולה שזה כך מכיוון שניתן לקבל לא מעט תנועה גם ממנועי חיפוש אחרים שהם לא גוגל וגם לפעמים אנחנו מעוניינים לבדוק את תנועה ממנועי חיפוש ספציפיים, כמו למשל אם נרצה לעשות מחקר מילות מפתח של מוצרים באמזון

מנועי החיפוש הנתמכים ב- Keyword Explorer של ahrefs:

  • Google
  • YouTube
  • Amazon
  • Bing
  • Yahoo
  • Yandex (Russia)
  • Baidu (China)
  • Daum & Naver (South Korea)
  • Seznam (Czech Republic)

אתם יכולים לעבור בין מנועי החיפוש על מנת להשוות נפח חיפושים חודשיים לכל מילת מפתח בכל מנוע חיפוש

search engines ahrefs ke

ברוב המקרים אכן מנועי החיפוש ברוסיה, סין וקוריאה הדרומית לא יעניינו אתכם מן הסתם, אך למנוע חיפוש מסוים כדאי להתייחס – מנוע החיפוש של יוטיוב. זאת מכיוון שניתן להשיג תנועה עצומה מיוטיוב ואם אתם רוצים לעלות סרטון שיביא הרבה תנועה מומלץ מאוד לעשות מחקר מילות מפתח ולבסס את ה- Title ו- Description של הסרטון על מילות מפתח אלו.

2. גלו מעבר לנתוני נפש חיפוש עם מידע על “קליקים”

הכלי Keyword Explorer הוא בין הכלים היחידים בשוק אם לא היחיד שמאפשר ללכת מעבר למידע על נפש חיפוש ולהראות הערכה של מספר קליקים ממוצע בתוצאות החיפוש. מידע זה הוא אפקטיבי בגלל שהוא עוזר לכם להחליט אם בכלל שווה להשקיע במילת מפתח מסוימת ואם כדאי בכלל לטרגט אותה.

3. קבלו הערכה כוללת של תנועה המגיעה מחיפוש עבור עשרת הדפים המדורגים ביותר שלכם

רוב מומחי ה- SEO מתייחסים לנתון של נפח החיפוש של מילת המפתח אותה עם מעוניינים לקדם על מנת להעריך את פוטנציאל התנועה האורגנית של דף מסוים. יש פה בעיה מכיוון שדפים לא נוטים להיות מדורגים בתוצאות החיפוש רק על ידי מילת מפתח אחת ובדרך כלל הם מדורגים על בסיס עד אלפי מילות מפתח בהתאמות רחבות.

אז איך אתם מעריכים “פוטנציאל תנועה אורגנית” עבור מילת מפתח?

זה קל. השתמשו בדו”ח “SERP Overview” בכלי Keyword Explorer על מנת לבדוק את התנועה האורגנית המוערכת עבור הדפים המדורגים ביותר.

seo tips serp

שימו לב שהדו”ח מראה עבור כל דף את התנועה האורגנית המוערכת מהמדינה שבחרתם. אם אתם מעוניינים באומדנים גלובליים של תנועה לחצו על הסימן ליד כתובת ה- URL:

global traffic estimates

4. נטרו גדילה ודעיכה של Backlinks לאורך תקופות, עם עדכונים יומיים

בעקבות ההשקעה של ahrefs בטכנולוגיית crawling יוצאת מן הכלל, ahrefs היא היחידה המאפשרת גרף מעקב אחרי מצב ה- Backlinks עם גרף שמשתנה ומתעדכן על בסיס יומיומי.

Screen Recording 2019 11 29 at 08.01 pm

עם כלי כל כך מדויק ומעודכן אתם יכולים להיות מעודכנים לייב במצב פרופיל הקישורים שלכם, ביחס למתחרים.

5. ראו איזה תת-עמודים מושכים הכי הרבה תנועה אורגנית אצל המתחרים שלכם

דו”ח “Top Subfolders” בכלי Site Explorer מאפשר לכם להבין בצורה טובה יותר את מבנה האתר של המתחרים שלכם, ביחד עם אילו חלקים באתר מייצרים הכי הרבה תנועה ממדינה ספציפית.

top subfolders ahrefs

6. ראו תפוצת קליקים עבור מילות מפתח בודדות

ההנחה הפופולרית היא ש- 30 אחוז מהקליקים הולכים עבור התוצאה המדורגת ראשונה, 15 אחוז עבור התוצאה המדורגת שניה וכו’. אך מספרים אלו יכולים להטעות מכיוון שמדובר באומדנים של ממוצעים בלבד. במבחן המציאות, לכל מילת מפתח יש עקומת CTR משל עצמה.

מכיוון שב- ahrefs מעבדים כמות גדולה של נתוני קליקים, אז יש להם את המידע והם מסוגלים להציג נתונים וחישובי CTR עבור מילות מפתח רבות.

פשוט הקלידו את מילת המפתח ב- Keyword Explorer ואז עברו לד”וח “Traffic share by pages”.

לדוגמא, הביטוי Google Analytics:

traffic share high

ניתן לראות ש- 99 אחוז מהקליקים הולכים לדף המדורג במקום ראשון, סביר להניח בגלל שרוב האנשים פשוט מחפשים את הלינק שיכניס אותם למערכת של Google Analytics.

7. נתחו היסטורית SERP

לפני שאתם בוחרים להתמקד במילת מפתח מסוימת, היו בטוחים לבדוק את ה”קרבות” והתחרויות על המקום הראשון עבור הביטוי, שקרו בשנים האחרונות.

לדוגמא, הנה היסטוריית SERP עבור הביטוי “link building”:

Keywords Explorer

הדפים שמדורגים בטופ 5 נמצאים שם כבר ב- 18 חודשים, מה שמצביע על זה שכנראה יהיה קשה להביס אותם.

לעומת זאת, עבור הביטוי “backlink checker”:

Keywords Explorer 1

כאן ניתן לראות שהטופ 5 לא כל כך יציב ומתחרים שונים נכנסו לתוצאות אלו. זה מראה שאולי כדאי להשקיע בביטוי הזה מכיוון שהסיכויים להעפיל לטופ 5 הם קלים יותר, אין מתחרה חזק ששולט על תוצאות החיפוש.

8. גלו הבדלים בתוכן ביניכם לבין המתחרים שלכם

סביר להניח ששמעתם כבר על ניתוח “content gap”. בניתוח מסוג זה אתם רואים את מילות המפתח שהמתחרים שלכם מדורגים עבורם ואתם לא.

תוכלו למצוא ניתוח מסוג זה בכלים רבים, אך מה שמייחד ניתוח מסוג זה אצל ahrefs הוא האפשרות לעשות את הניתוח הזה ברמת ה- URL וה- SUBFOLDER.

איך זה יכול לעזור לכם? דמיינו שאתם עובדים על אסטרטגיה עבור תוכן בלוג. אתם לא תרצו להשוות את האתר שלכם במלואו ביחס למתחרים שלכם, אלא רק את עמודי הבלוג הספציפיים.

content gap 1

9. הסתכלו על היסטוריית הדירוגים עבור כל אתר ועבור כל מילת מפתח (והשוו עם המתחרים שלכם)

לדעת איך הדפים שלכם היו מדורגים בעבר עבור מילות מפתח מסוימות, יכול להיות מועיל במיוחד. אתם יכולים לעשות זאת בכלי Site Explorer.

הנה הדירוגים עבור מילת המפתח “keyword research” בארבעת השנים האחרונות:

ranking history

10. נטרו את הקישורים היוצאים באתר שלכם

זה חשוב לשים עין על הקישורים החיצוניים, במיוחד כאשר עובדים על האתר שלכם ועושים בו שינויים, שיכולים לפגוע בקישורים הקיימים באתר. עם כלי הניטור אתם יכולים לדעת כל הזמן אם משהו ישתנה בכל מה שקשור לקישורים יוצאים באתר שלכם

commercial anchor

לסיכום

ahrefs היא הפלטפורמה המתקדמת ביותר עבור מקדמי SEO. עם כלים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר ודוחות מדויקים, אתם יכולים לקחת את אסטרטגית ה- SEO שלכם לרמות אחרות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
iframe goes here